Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
307 postów 198 komentarzy

Superklaster

Romuald Kałwa - Dziennikarz superklaster.pl

Moje komentarze

  • 5*
    USA potrzebuje Rosji do konfliktu z Chinami.
    A Polska? Wielu naszych nieprzyjaciół śmieje się z polityki Polski i uległości wobec naszych sojuszników - USA i Izraela. To już nie trzeba wrogich działań, bo te już trwają.
    Zastanawiam się, ile państw ma w Polskę wycelowane rakiety z bronią atomową: Rosja na pewno, USA na 100 proc.m pewnie również Francja, Wielka Brytania, a może nawet Chiny i nasz odwieczny przyjaciel - Izrael.
    Tymczasem mieszamy się pomiędzy młot o kowadło, lub inaczej: wódkę a zakąskę.
    Kierunek rozwoju Rosji
  • @kula Lis 68 18:45:27
    Ja bym tego nie potrafił być spokojny jak konsul Kowalski...
    Trzęsidupki z PiS pozwalają pomiatać Polską, a to ciężko przebaczyć i zapomnieć...
    „Stańmy murem za konsulem”
  • 5*
    Mam nadzieję, że nadejdą czasy, że od różnych szwabów, ruskich, amerychamów i judów, spedalonych szwedów i anglików - odzyskamy co swoje.
    Rosja ograbiła Polskę na kwotę 54 miliardów dolarów
  • @Krystyna Trzcińska 20:31:17
    Mark Twain jest autorem "Listów z ziemi" pisanych, gdzie podmiot liryczny jest szatanem. Biblia nie jest "równą intelektualnie księgą". Są momenty słabe, prymitywne, jak i wspaniałe (Ewangelie).
    Dzieje Mojżesza, to historia prymitywnych szowinistycznych bandytów.
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @lorenco 18:42:11
    Na Opolszczyźnie tak nie było. To przynależność do partii równała się karierze i studiom wyższym chyba, że ktoś miał szczęście i "chody".
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @Lotna 18:56:24
    To kontrowersyjne, ale coraz więcej ludzi twierdzi, że Mojżeszowy - biblijny JAHWE to nie Bóg Ojciec z interpretacji Jezusa.
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @goat 19:17:52
    Masz dowody na działania Jana Pawłą II i jego bankierskie powiązania? A bo co,, bo Instytut Dzieł Religijnych (Bank Watykanu)? Rosja nie lubi Polski, chyba jak podnóżek. Anglia to nasz śmiertelny wróg, od 500 lat działający na osłabienie Polski. A o katolicyzmie to chyba jest trochę w art. powyżej, prawda?

    Francja? Popieram to co mówił Stefan Kisielewski:

    "Pocieszam się tylko, że ta stara k…a Francja odcierpi jeszcze za naszą krzywdę, zawsze nas zdradzała i sprzedawała!".

    Historia państw jest emanacją ich narodów.
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @zbig71 17:28:18
    Kiedyś Romuald Szeremietiew na wspólnej kolacji po spotkaniu z mieszkańcami Opola powiedział, że żądzą nami durnie. I choć miało to miejsce równo 10 lat temu, obawiam się, że w tej sprawie nic się nie zmieniło.

    Władza degeneruje - dla nich jest ważniejszy brak ostracyzmu towarzyskiego Zachodu - wspólne kolacje, imprezy po operze, orgie, bankiety, drogie "dziewczyny i chłopcy", to są tacy ludzie.

    Nie twierdzę, że władza degeneruje każdego, ale to nie są elity ducha, a tylko cwaniaki z dostępne dzięki przynależności także do komunistycznych układów. Ciekawe czy rodzice Dudy należeli do partii i jak różne Tuski i Kaczyńskie kończyli studia za komuny nie należąc do PZPR. Ciekawe, no jak?????!!!!!!!!!!
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @zbig71 17:08:53
    Nie rozumieją, że przeciwko kolejnej wojnie wystąpią liberałowie, konserwatyści, prawicowcy, lewicowcy, starzy i młodzi, zwykli ludzie i tzw. elity (te rozsądne, a tacy też jeszcze są, choćby jak Grzegorz Braun, Korwin, czy paru innych).

    Powtarzam - Polska i Polacy potrzebują spokoju i pokoju. Ale ciągle muszą znajdować się mendy - jątrzyciele, którzy, jak mówił Bogusław Linda w "Psach II" - "utrudniają życie drugim".
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @57KerenOr 17:09:32
    Jesteś zbyt ograniczony umysłowo żeby z Tobą na ten temat dyskutować. Podstawowe problemy z rozumieniem tekstu.
    Mojżesz był zbrodniarzem wojennym. Dzisiaj Iran jutro Polska
  • @Husky 11:27:25
    Tak to durnie, ale czy akurat to wina "biedoty zza buga", czy polskiego systemu edukacyjnego i mediów.
    Nie płakałem po Adamowiczu
  • @kula Lis 68 11:20:25
    To przykre, ale prez. Adamowicz i władze Gdańska mają wielu ludzi na sumieniu - https://www.youtube.com/watch?v=jGSukMJpric

    Pochylam się nad nimi - nad sprawą Wojciech Dąbrowskiego, człowieka, który w wyniku protestu głodowego przeciwko podwyżce czynszów, zmarł kilkanaście dni po zakończeniu strajku.

    Nathanel:

    "A jak umarł Pan bogaty
    To mu nieśli wieńce, kwiaty
    Order dali mu po śmierci
    By mu złocił się na piersi

    A jak umarł chłop z fabryki
    Nie płakali, bo był nikim
    Odszkodowań nie ma wtedy
    Trumnę trzeba brać na kredyt

    A jak padło dziecko z głodu
    Nie ruszyło to narodu
    Dalej po bogaczu kwilił
    Taki to był nastrój chwili"
    Nie płakałem po Adamowiczu
  • @zbig71 02:54:25
    No właśnie, te kobiety i ich litość biorąca górę przed sprawiedliwością...
    Czy jesteś za przywróceniem kary śmierci w Polsce?
  • @morgan 02:09:43
    Śmierć do najgłębszy atawistyczny lęk człowieka - ta kara musi istnieć, by chronić zwykłych ludzi przez ludźmi, którzy dokonując mordów i gwałtów zbiorowych, sami się odhumanizowali. Każdy bandyta dwa razy się zastanowi zanim wywoła wojnę.

    - w następnej ankiecie zadam pytanie, czy jesteś za karą śmierci za Georga W. Busha za wywołanie wojny w Iraku?
    Czy jesteś za przywróceniem kary śmierci w Polsce?
  • @morgan 02:11:45
    ALEŻ PŁEĆ MA Z TYM BARDZO DUŻO WSPÓLNEGO!

    1. Jestem mężczyzną i jestem za przywróceniem kary śmierci w Polsce 64% (47 głosy)

    2. Jestem mężczyzną i jestem przeciwnikiem kary śmierci w Polsce 12% (9 głosów)

    3. Jestem kobietą i jestem za przywróceniem kary śmierci 12% (9 głosów)

    4. Jestem kobietą i jestem przeciwko wykonywaniu kary śmierci 7% (5 głosów)

    5. Popieram aborcję, eutanazję, ale jestem przeciwko karze śmierci 4% (3 głosy)

    6. Jestem przeciwko karze śmieci, bo tak karze nauczanie Jana Pawła II 1% (1 głos)

    7. Nie mam własnego zdania... 0% (0 głosów)

    Ankieta wisi niedługo, ale pierwsze wnioski są ciekawe:

    - kobiety nie interesują się polityką i są dziwnie miłosierne dla morderców - "Wandy co chcą Niemca" - słyszeliście o listach miłosnych pisanych do seryjnych morderców? W każdej babie siedzi diabeł :)

    - są degeneraci, zwolennicy aborcji i eutanazji - przeciwnicy kary śmierci

    - Czytelnikami większości portali patriotycznych są w większości mężczyźni
    Czy jesteś za przywróceniem kary śmierci w Polsce?
  • @zbig71 00:42:05
    "Tylko trzeba pamiętać o moratorium na wykonywanie kary śmierci, jakie nałożono na początku lat 90tych. Tu akurat komunistów rozumiem, mimo, że to oni i służby WSI i SB przeprowadzali słynną transformację ustrojową, to lepiej było dmuchać na zimne"

    - tak, to prawda, zapominamy często o tym argumencie
    Czy jesteś za przywróceniem kary śmierci w Polsce?
  • @goat 21:35:38
    Nie róbmy z katolicyzmu demona - kata tego świata. Generalnie, jeśli chrześcijanie robią coś złego, to nie dlatego, że tak im karze wiara, ale właśnie brak podążania z tą wiarą i kłamstwa interpretacji.

    Z internecie znalazłem taki ciekawy wpis pokazujący faktyczna opinie KK na temat kary śmierci:

    W ciągu wieków wcześniejsi papieże, doktorowie Kościoła oraz odczucia ludu chrześcijańskiego konsekwentnie podtrzymywały teorię o legalności kary śmierci i jej stosowania. Występując przeciwko stosowaniu kary śmierci zaprzeczamy nieomylności stałego zwyczajowego Magisterium Papieży na przestrzeni ostatnich 2 000 lat. Zgodnie z tradycyjną doktryną Kościoła papież Pius XII (1939-1958) w swoim przemówieniu z 13 marca 1943 roku, wygłoszonym do proboszczów Rzymu, bronił doktryny dotyczącej kary śmierci. Cyt. „Bóg (...) źródło sprawiedliwości zachował dla siebie prawo władzy nad życiem i śmiercią. (...) Życie ludzkie jest nietykalne, z wyjątkiem uzasadnionej obrony własnej, wojny sprawiedliwej prowadzonej sprawiedliwymi metodami oraz kary śmierci wymierzonej przez władze publiczne za wyjątkowo poważne i bardzo konkretne oraz dowiedzione przestępstwa”. W innym przemówieniu Ojciec Święty wyjaśnia: „Nawet dokonując egzekucji potępionej osoby, państwo nie posiada prawa do życia tej osoby. Władza publiczna ma upoważnienie do skazania człowieka na karę pozbawienia życia, by odkupił swoją winę, gdyż poprzez swoje przestępstwo pozbawił się prawa do życia”. Śp. kardynał Avery Dulles podkreślił, że pod tym względem zarówno Stary, jak i Nowy Testament wspierają karę śmierci. Pisał on:

    „W Starym Testamencie Prawo Mojżeszowe określa co najmniej trzydzieści sześć wykroczeń zagrożonych karą śmierci. (...) Kara śmierci była uważana za szczególnie stosowną karę za morderstwo, gdyż w swoim przymierzu z Noem Bóg ustalił zasadę: Jeśli kto przeleje krew ludzką, przez ludzi ma być przelana krew jego (Rdz 9,6). (...)”. Sam Jezus powstrzymuje się przed stosowaniem przemocy. (...) W żadnej sytuacji jednakże Jezus nie kwestionuje tego, że państwo ma władzę egzekwowania kary śmierci. W trakcie sporu z faryzeuszami Jezus cytuje z aprobatą na pozór surowe przykazanie: Kto złorzeczy ojcu lub matce, niech śmierć poniesie (Mt 15,4; Mk 7,10, nawiązanie do Wj 21,17; por. Kpł 20,9). Kiedy Piłat powołuje się na posiadaną przez siebie władzę skazania Go na ukrzyżowanie, Jezus wskazuje, że władza Piłata pochodzi z góry – to znaczy od Boga (J 19,11). Jezus chwali dobrego złoczyńcę wiszącego na krzyżu obok Niego, który przyznaje, że on i drugi przestępca otrzymują należną im odpłatę za swoje uczynki (Łk 23,41)”. Zasada legalności kary śmierci nałożonej przez kompetentną władzę po stosownym procesie wypływa z Objawienia oraz prawa naturalnego i zawsze konsekwentnie nauczały jej Magisterium Kościoła i jego teolodzy. Ten sam kardynał Dulles stwierdza:

    „Katolickie magisterium nie popiera i nigdy nie popierało bezwzględnego zniesienia kary śmierci. Nie znam żadnego oficjalnego oświadczenia papieży czy biskupów, zarówno w przeszłości, jak i teraz, które by kwestionowało prawo państwa do wykonywania egzekucji przestępców, przynajmniej w pewnych skrajnych przypadkach”. Papież Innocenty III (1198-1216): „Jeśli chodzi o władzę świecką, oświadczamy, że bez grzechu śmiertelnego możliwe jest wykonywanie kary śmierci, dopóki karę tę wykonuje się nie z nienawiści, ale na mocy wyroku, nie nierozważnie, ale z rozmysłem”. W Philosophia Moralis Victora Cathreina SJ czytamy: „Ukaranie przestępcy to drugorzędny cel kar publicznych; podstawowym celem jest wspólne dobro społeczeństwa”. Argumentowanie, że kara śmierci jest sprzeczna z ludzką godnością prowadzi do zamieszania pomiędzy doskonaleniem ludzkiej natury a zgodnością działań człowieka z rozumem prawym i Bożym prawem. Chociaż człowiek nigdy nie traci godności ontologicznej swojej natury, to faktycznie traci swoją godność moralną, kiedy celowo popełnia zło. Ponadto argument o ludzkiej godności nie jest istotny dla tego zagadnienia, ponieważ przedmiotem sprawiedliwości nie jest ludzka godność, czy to ontologiczna, czy moralna, ale raczej dobrowolny akt człowieka w jego relacji z innymi, jak uczy św. Tomasz z Akwinu:

    „Właściwym tworzywem sprawiedliwości jest to, co się odnosi do drugich (...). Dlatego wyrażenie: „oddawanie każdemu, co się należy” wskazuje na czynności właściwe sprawiedliwości odnośnie tworzywa i przedmiotu”. Nikt nie zostaje skazany na sprawiedliwą karę z powodu godności czy jej braku, ale z powodu konkretnych działań podejmowanych przeciwko dobru wspólnemu. Kardynał Dulles ostrzegał: „Argumentację z postępu świadomości etycznej stosuje się, by propagować pewną liczbę rzekomych praw ludzkich, które Kościół katolicki konsekwentnie odrzuca w imię Pisma Świętego i Tradycji. Magisterium odwołuje się do tych autorytetów jako podstaw do odrzucenia rozwodu, aborcji, relacji homoseksualnych i wyświęcania kobiet do kapłaństwa. Jeśli Kościół czuje się związany Pismem Świętym i Tradycją w tych obszarach, to wydaje się, że brakiem konsekwencji byłoby, gdyby katolicy głosili „rewolucję moralną” w kwestiach kary śmierci”.

    ~ Luiz Sérgio Solimeo
    Czy jesteś za przywróceniem kary śmierci w Polsce?
  • @Husky 08:07:21
    Krowom w oborze mleko skwaśniało - to prawica winna! ;)
    Sensacje XX wieku: Robert F. Kennedy i tajemniczy zabójca
  • @CIApy 21:27:40
    Za kilka tysięcy ludzie się wreszcie zmienią i będzie normalnie. No bo co to jest kilka tysięcy lat... Dopóki będzie się gloryfikowało "zdobywców" (jak morderców - zbrodniarzy wojennych nazywał sam Stalin), dopóki potencjalny morderca będzie idolem, to świat będzie tkwił w dżungli tworzonej przez małpy - wszelkie te społeczności gloryfikujące przemoc, żyją na poziomie zwierząt.
    Sensacje XX wieku: Robert F. Kennedy i tajemniczy zabójca
  • @Arjanek 13:56:32
    ... A może dlatego, że byli katolikami? Przecież sami żydzi nowojorscy finansowali Hitlera...
    Sensacje XX wieku: Robert F. Kennedy i tajemniczy zabójca

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ULUBIENI AUTORZY